آموزش جامع روش های مخفی سازی برنامه ها در اندروید

ابزار وبلاگ
ورود شما به سایت کوچک مان را خیر مقدم عرض می نماییم.
به دلیل بروز بودن سایت لطفا از سایر صفحات وب هم دیدن نمایید.

تبلیغات هزینه نیست بلکه زمینه سازی برای معرفی وب خود به دیگران و درآمد زایی برای شماست .
سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات سفارش تبلیغات

درباره وب

به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان
محمد نریمانی
تبلیغات



اکثر کاربران گوشی های هوشمند رمز عبور را به روش های مختلف تنظیم می کنند تا سطح امنیتی گوشی خود را افزایش دهند و در نتیجه از دسترسی افراد مختلف به تلفن همراه خود جلوگیری کنند. با این حال، برخی از افراد می توانند رمز عبور گوشی خود را هک کرده و رمز آن کاربران را باز کنند. پس بهتر است برخی از اپلیکیشن ها مانند اپلیکیشن های بانکی را روی گوشی خود مخفی کنید تا سطح امنیت را افزایش دهید.

مزایا و معایب پنهان کردن برنامه ها در اندروید

مخفی کردن برنامه ها در اندروید به شما امکان می دهد اطلاعات خود را خصوصی نگه دارید. وقتی برنامه ای را در گوشی اندرویدی مخفی می کنید، حتی در نوار اسلاید گوشی نیز نمایش داده نمی شود. البته در برخی از گوشی ها امکان مشاهده برنامه هایی که مخفی کرده اید در منوی کشویی دیگری نیز وجود دارد. متأسفانه برخی از گوشی های دیگر نیز امکان مخفی کردن برنامه را به شما می دهند، اما هیچ راهی برای دسترسی مجدد به برنامه ارائه نمی دهند و این یک نقص بزرگ محسوب می شود.

خوشبختانه برنامه های خاصی وجود دارند که علاوه بر مخفی کردن برنامه ها، به شما امکان می دهند دوباره آنها را به راحتی پیدا کنید. هنگامی که یک گوشی جدید خریداری می کنید، متوجه می شوید که نرم افزاری به طور پیش فرض در آن نصب شده است و حذف آن غیرممکن است.

می توانید با پنهان کردن برنامه در اندروید، نرم افزار اضافی روی صفحه گوشی خود را حذف کنید. همچنین با مخفی کردن اپلیکیشن های بانکی، می توانید اپلیکیشن هایی با درجه حساسیت بالاتر را از دسترسی عمومی حذف کرده و مخفی کنید. قابلیت مخفی کردن برنامه ها در گوشی های مختلف متفاوت است و برخی از آنها با مجموعه ای از برنامه های پیش فرض عرضه می شوند که به شما امکان می دهد برنامه های نصب شده را مخفی کنید.

اما اگر گوشی هوشمندی که دارید جزو این گوشی ها نیست و قابلیت مخفی کردن اپلیکیشن ها در اندروید به صورت پیش فرض در دسترس نیست، می توانید از لانچر مخصوصی مانند Nova یا Microsoft Launcher برای این کار استفاده کنید. این لانچرها به شما این امکان را می دهند که برنامه ها را از روی صفحه پنهان کنید و در صورت نیاز دوباره از آنها استفاده کنید.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی سامسونگ

گوشی های سامسونگ به کاربران این امکان را می دهند که برنامه های نصب شده را از منوی کشویی برنامه مخفی کنند. انجام این کار در گوشی های سامسونگ بسیار آسان و ساده است. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

یک فضای خالی روی صفحه را فشار داده و نگه دارید. از منویی که در پایین ظاهر می شود، پارامترها را انتخاب کرده و روی آن ضربه بزنید.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید

سپس به پایین اسکرول کرده و بر روی گزینه Hide Apps کلیک کنید. به راحتی می توانید برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید. پس از انتخاب برنامه های مورد نظر، کافی است روی Done ضربه بزنید.

به راحتی می توانید برنامه های مورد نظر خود را در گوشی سامسونگ خود مخفی کنید. نکته این است که برنامه هایی که به این روش مخفی می کنید در نتیجه جستجو در لیست کشویی سامسونگ به کاربران نشان داده نمی شوند. اما اگر آن را از طریق برنامه های شخص ثالث جستجو کنید، می توانید به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. برای این کار پس از ورود به تنظیمات گوشی باید گزینه Apps را انتخاب کنید. از آنجایی که گوشی های سامسونگ قابلیت خاصی برای دسترسی به برنامه های مخفی ارائه نمی دهند، در نتیجه برای دسترسی به برنامه های مخفی باید از جستجوی گوگل استفاده کنید یا به قسمت نرم افزار دستگاه بروید.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

به طور پیش فرض، گوشی های شیائومی قابلیت مخفی کردن برنامه ها در رابط کاربری MIUI را دارند، بنابراین مخفی کردن برنامه ها با این گوشی ها آسان و راحت است. تمامی گوشی هایی که این شرکت در بازار عرضه می کند مانند گوشی های پوکو، سری ردمی و ... دارای ویژگی های فوق هستند و می توانید با استفاده از این اپلیکیشن ها برنامه های مورد علاقه خود را مخفی کنید. برای مخفی کردن برنامه مورد نظر در گوشی شیائومی خود، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

به تنظیمات گوشی رفته و روی گزینه Apps ضربه بزنید.

در صفحه باز شده گزینه App Lock را مشاهده خواهید کرد. اگر روی این گزینه ضربه بزنید، گوشی شما از شما می خواهد که رمز عبور خود را در این قسمت وارد کنید.
پس از وارد کردن رمز، فرآیند به پایان می رسد و با دو گزینه روبرو می شوید که شامل App Lock و Hidden Apps می شود. با کلیک بر روی گزینه Hidden Apps لیستی از اپلیکیشن های نصب شده روی گوشی به شما نمایش داده می شود و می توانید اپلیکیشن هایی را که می خواهید مخفی کنید از این لیست انتخاب کرده و آنها را مخفی کنید.
هنگامی که این کار با موفقیت انجام شد، برنامه هایی که در این مرحله انتخاب کرده اید دیگر روی صفحه نمایش گوشی شما پنهان نمی شوند.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در گوشی های OnePlus

اگر گوشی شما OnePlus است و قصد دارید برنامه ای را در این گوشی مخفی کنید. خبر خوب این است که این گوشی ها دارای قابلیت Hidden Space هستند که با استفاده از آن می توانید برنامه های نصب شده را به راحتی مخفی کنید. علاوه بر این، با تعیین رمز عبور برای این مکان مخفی می توانید امنیت آن را افزایش دهید. برای مخفی کردن برنامه در گوشی OnePlus خود؛ شما باید این مراحل را دنبال کنید:

منوی کشویی برنامه را باز کنید و آن را به سمت راست بکشید.
در این مرحله روی نماد + در گوشه سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید تا بتوانید برنامه هایی را که می خواهید مخفی کنید انتخاب کنید. پس از اینکه برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کردید، می توانید برنامه های مورد نظر خود را با ضربه زدن روی نماد علامت چک در سمت راست بالای صفحه تایید کنید.
به طور پیش فرض، فضاهای مخفی با رمز عبور محافظت نمی شوند. اما اگر می خواهید رمز عبوری برای افزایش امنیت آن تعیین کنید، روی نماد سه نقطه در بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید و Enable Password را انتخاب کنید.
در این مرحله می توانید رمزهای عبور مختلفی مانند اسکن اثر انگشت، ژست بازگشایی قفل دستگاه و غیره را برای تعیین رمز عبور برای سایت تعیین کنید. در نتیجه، کاربرانی که می خواهند وارد این قسمت شوند، باید رمز عبوری را که برای ورود به آن تعیین کرده اید وارد کنند، در غیر این صورت نمی توانند وارد این قسمت شوند.

برنامه ها را در گوشی های OnePlus مخفی کنید

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید با Nova Launcher
راه دیگر برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید استفاده از Nova Launcher است. برخی از لانچرهای پیش فرض نصب شده بر روی گوشی های اندرویدی امکان مخفی کردن برنامه های نصب شده را در اختیار کاربران قرار نمی دهند، بنابراین اگر می خواهید برنامه را در گوشی اندروید خود مخفی کنید، باید از لانچر استفاده کنید. سوم به عنوان نوا. برای این کار ابتدا باید Nova Launcher را که یک برنامه رایگان است از گوگل پلی دانلود و نصب کنید. سپس باید لانچر قدیمی را به عنوان لانچر پیش فرض انتخاب کنید. در زیر مراحل مخفی کردن برنامه های نصب شده روی گوشی توسط این لانچر آمده است:
ابتدا باید فضای خالی صفحه گوشی را برای نمایش تنظیمات گوشی به مدت طولانی فشار دهید. وقتی تنظیمات ظاهر شد، روی آن ضربه بزنید.
از منوی تنظیمات Nova وارد منوی کشویی Program شوید. سپس صفحه را به پایین اسکرول کرده و گزینه Hide apps را از لیست انتخاب کنید. البته این گزینه در قسمت Applications نیز موجود است و می توانید از این طریق به آن دسترسی داشته باشید.
در این مرحله لیست کاملی از تمامی برنامه های نصب شده بر روی گوشی نمایش داده می شود. برنامه ای را که می خواهید مخفی کنید از منوی کشویی برنامه انتخاب کنید و نسبت به ذخیره تغییرات مورد نظر اقدام کنید.
نکته این است که این روش محدودیت های خاصی دارد. برای مشاهده نام برنامه های مخفی می توانید از ابزار جستجوی داخلی برنامه ها استفاده کنید. علاوه بر این با رفتن به قسمت پارامترهای گوشی و رفتن به قسمت برنامه ها می توانید نام تمامی برنامه های نصب شده روی گوشی خود را مشاهده کنید. انجام دهید.

نحوه مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از Microsoft Launcher

اگر از لانچر مایکروسافت استفاده می کنید، می توانید مراحل زیر را برای مخفی کردن برنامه های مورد نظر در اندروید دنبال کنید:
با نگه داشتن انگشت خود بر روی قسمت خالی صفحه برای چند ثانیه، منویی ظاهر می شود که در آن باید بر روی گزینه Launcher Settings کلیک کنید.
سپس از قسمت صفحه اصلی وارد قسمت Hidden apps شوید.
اگر می خواهید برنامه را مخفی کنید، باید بر روی "Hide apps" کلیک کنید و سپس برنامه هایی را که می خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید.
پس از انجام این کار، کافی است روی گزینه Done در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر شما ذخیره شود.
مخفی کردن برنامه های اندروید بدون روت با استفاده از Microsoft Launcher

نتیجه گیری

همانطور که می بینید روش های مختلفی برای مخفی کردن اپلیکیشن ها در گوشی های اندرویدی وجود دارد که می توانید از هر کدام برای این کار استفاده کنید. نکته اصلی در اینجا این است که اگر بتوانید برای دسترسی به اپلیکیشن های مخفی رمز عبور تعیین کنید، می توانید امنیت گوشی خود را چندین برابر کنید و از اطلاعات گوشی خود در برابر افراد غریبه محافظت کنید. بسته به برند گوشی شما، روش های مختلفی برای مخفی کردن برنامه ها وجود دارد.

 

 

منبع: شهر سخت افزار مجله فناوری


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تاريخ : پنج شنبه 20 مرداد 1401 ساعت: 15:43 ا نویسنده : محمد نریمانی ا

امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: